onsdag 20 juli 2011

Varför,varför inte.

Här på min blogg kommer jag låta de som är intresserade att ta del av vad jag kommer att uppleva under mina resor på min Mc.
Jag skall försöka dela med mig av mina erfarenheter från resan, allt från shipping, pappersexercis, tull
försäkring m.m till tips på vad man kan göra på vägen och kanske saker som man skall försöka undvika..

Motorcykel, varför. Bra fråga. Hade aldrig kört mc i hela mitt liv förr, endast åkt med baktill på en arbetskamrats mc i 100 knyck genom Londons trafik. Glömmer det aldrig när vi höll på att gå omkull
vid Marbele Arch pga att jag i panik lutade mig åt fel håll.
Förr ca 10 år sedan fick jag ett ryck, precis som många andra, och köpte mig en mc. Efter ca 40 mil blev jag omkörd av en lastbil så hela cykeln och jag skakades ordentligt av luftdraget, körde in på en parkeringsficka, sa till mig själv: Aldrig mer. Ställde cykeln och började gå hemåt. Lugnade mig efter någar hundra meter, bestämde mig för att köra hem cykeln och sedan dess har det  blivit många mil på motorcykeln.
Och när Anne kom hem en dag och sade att hon ville åka med har det blivit många turer tillsammans.
Det har blivit många olika resor genom Europa,Ryssland, Norge, Island, Färöarna, Scotland,
Kroatien, Frankrike m.m
Sedan ett par år tillbaks har jag funderat mycket på åka runt i Usa på mc. Efter lyssnat och pratat med
personer som har gjort detta och mycket mer, bestämde jag mig för att göra det. Efterhand som man började planera och lyssna vidare på andra, leta på nätet, så har resan vuxit och planen på att ev.köra The Pan American Highway tog form.Får se hur långt man kommer. Kanske man har så ont i baken efter en tid att man säger ....................??
Så nu sitter jag här och läser min mail var 10 minut för att få besked om min motorcykel har kommit fram till Seattle. Själv åker jag på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar