fredag 29 juli 2011

Äntligen på väg

Efteren lugn flyresa (kan verkligen rek.Air Canada) hamnade man till slut i Seattle o fick checkat in på hotellet. Nästa morgon iväg till tullen i centrala Seattle, där det visa sig att man hamnat rätt men ändå fel. Fick en ny adress.Väl där började det pirra i magen.. Hade jag alla de rätta papperen, var de rätt ifyllda. Vet inte hur många timmar jag lagt ned på att försöka göra allt rätt. För ett visste jag att var något fel
så skulle det väldiga problem med  Usa Custom. Lämnade fram mina papper, han tittade på dem, frågade efter passet, stämplade ett papper, tittade på mig och sa:  Bike is cleared, come back tomorrow whit the bike and you´l get the last paper. 4 minuter tog det. Yeeeeeeeeess!!!!!!!
Lättad åkte jag iväg to the Warehouse för att hämta ut cykeln. Tvärstopp.
Av någon underlig hade betalningen hamnat helt fel.Fick kontakt med New Jersey, där Shraddana än en gång hjälpte mig. Iväg till Us Post, skicka ny moneyorder, och nästa dag kunde jag hämta ut cykeln.
Började skruvade ihop den, upptäcker att man glömt ett par skruvar hemma, men m lite silverteip kommer man långt.
Tyckte att jag inte hade mycket grejor med mig, ett tält, lite kläder, en sovsäck, men......Blir till att sortera bort en del.
Så äntligen iväg norrut för att hälsa på några vänner. Kändes lite ovant i början att köra på I5, 5-filigt
där lastbilarna snittar 120.
Idag blir det lite shopping, hämta nya skruvar på Bmw, packa om allt, för att i morgon åka upp till
Bellinghamn och åka den "amerikanska Hurtigrutten" till Whitter, Alaska. 4 dagar till sjöss med några trevliga stopp på vägen. Självklart kommer vädret bli fantastiskt.
Kingston, N Seattle

1 kommentar:

  1. Hej Orvar! Vi kommer att följa Dig på Din drömresa, självklart blir det succé! Önskar Dig en härlig upplevelse!!
    Anders & Karin

    SvaraRadera