onsdag 26 februari 2014

Från Ushuaia till Puerto Natales

Trevor och jag tillsammans m vännerna fr Malaysia drog efter ett par dagar vidare mot Punta Arenas.
Självklart stanna vi i Tolhuim och tog en "måste fika" på Panaderia Union
Vid gränsen stötte jag på Daimen med fru igen, denna gång i en liten campingvan på väg mot Ushuaia. Strax efter gränsen vid en liten Hospadaje mitt ”i ingenstans” såg jag en mc som var mycket välputsad, Florian fr Tyskland som jag träffat tidigare. Snabbt beslut, vi stannar för natten. Någr fick plats inomhus, vi andra slog upp tälten och hade en trevlig afton.
Färden gick nästa morgon vidare på grusvägar , över öppna vidder, längs med kusten till Porvenir och färjan, där vi än en gång träffade Sara, Daniel, Eran fr Israel och Renate o Bart fr Holland.
Vi körde ombord på båten och med viss vemod lämna vi Tierra Del Fuego bakom oss och anlände 3 timmar senare i Punta Arenas
Blev ett par dagar i lugnets tecken, serivce, däckbyte, tvätt mm och en ut flykt till Isla Magdalena och alla pingviner innan det blev dags att köra upp till Puerto Natales och Torres del Paine


Vi fick bensin utan att behöva köa en timma
Daimein och Beatrice i sin campingvan

Övernattning i "Ingenstans"

Trevlig återseende


Vi möts igen, Fr vänster: Jag, Trevor, Zamri, Renate, Faizel, Bart, Made, Daniel, Sara                                                                                                                       




Lämnar Terra Del Fuego bakom oss


Punta Arenas






Mot Pingvinerna









Mot Puerto Natales








                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar